ילדים+אוכל+דימוי עצמי+בריאות=שריטה?

השבוע ספרה לי חברה שהיא גדלה עם אמא שמנה.

"היא כל הזמן אמרה על עצמה שהיא שמנה. אז מבחינתי, הייתה לי אמא שמנה. אף אחד לא ערער על זה. ואז מצאתי תמונה שלה, היא הייתה בערך בגילי, בין שלושים לארבעים והיא לא הייתה שמנה. בכלל. היא אולי חשבה שהיא שמנה, אבל היא נראתה מעולה! היא אולי הייתה שמנה יחסית לעצמה, אחרי לידה וכו' אבל היא בשום אופן לא הייתה אישה שמנה. ממש מבאס אותי לחשוב שגדלתי עם אמא שמנה כשבעצם, לא הייתה לי בכלל אמא שמנה. את קולטת שהראיה הסובייקטיבית שלה נצרבה לי כעובדה ?"

קלטתי אחותי, בואי נתנחם במשהו מתוק…

נקודת מבט סובייקטיבית מאוד
נקודת מבט סובייקטיבית מאוד

מה אני אומרת על עצמי ליד הבנות?

ממממ… אני לא מדברת על השמנה או לא, אם כבר אני חושבת שאני עושה להן עוול קטן והפוך בזה שאני לא מדברת בכלל על מה אני לובשת או לא מייחסת מספיק חשיבות למראה חיצוני. יש סיכוי שהשריטה שלי היא כזו… ? שאני לא חוגגת מספיק את עצמי. כן, אבל לא רק, יש לי עוד שריטה. אני מדברת המון על בריאות. זה בריא, זה לא. אני קושרת יותר מדי בין אוכל לבריאות ופחות מדי בין אוכל להנאה. ממממ… נקודה לשיפור !!!… אז אולי האמא ההיא שאמרה על עצמה שהיא שמנה, נהגה נכון יותר ממני ? מממ… לא יודעת, זה לא באמת משנה, מה שכן, אשים לב יותר למה שאני אומרת לידם גם בתחום הזה …

זה הילדים או שזה אנחנו ?

קשה שלא לשרוט את הדימוי העצמי של הילדים שלנו. כשאנחנו נמנעים ממשהו אחד, אנחנו מייצרים משהו חדש, בלי להתכוון. איפה הבאלנס ??? אולי הפתרון הוא לטפל בעצמנו קודם ואז נוכל להעביר אליהם בקלות את האהבה העצמית שגילינו שאנחנו יכולים להרגיש לגוף שלנו. ואם אנחנו נרגיש מהממות ומהממים עם עצמנו נוכל ללמד אותם לעשות את זה גם. איזה קל לכתוב את זה … אבל ליישם … אני כנראה אצליח לפצח את האטום קודם… אז מפה לשם אני והחברה מחסלות בראוניז טבעוניות. טעיםםםםםם.

 אז איך לא אשרוט אותם ?

איך אפשר להגיע לקבלה העצמית והאהבה הזו ? ואיך אפשר להעביר את זה הלאה לילדים? וואו, זו משימה לחיים שלמים. אך בינתיים הנה 5 תחנות שכבר גיליתי בדרך ל"לאהוב-את-הגוף-שלי", אם יש לכם רעיונות נוספים תשתפו למטה בתגובות …

 1# לזוז

תרקדו. יודעים לרקוד או לא, תעשו את זה. יחד עם הילדים. מוסיקה ברקע. בחדר, סלון, במטבח, מ'שתרצו. הם יראו שאתם נהנים לזוז עם הגוף, הם ייהנו מזה בעצמם וילמדו שגוף זה כיף. אתם תזיעו, הם יזיעו (ולא תוציאו ממני אפילו מילה אחת על לשרוף קלוריות!).

הם צעירים? תבחרו מוסיקה שהם מכירים מהגן/בית ספר. מתבגרים? תבקשו שהם יציעו משהו מיו טיוב ופשוט "שייק איט אוף" כמו שאומרת טיילור סוויפט. ד"א השיר הכי אהוב עלי לניעור, כרגע, הוא All about the base של מייגן טריינור. אהבתי בלב את המסר ואהבתי בטוסיק את הבסים…

 2# לדבר

תדברו על הדימוי העצמי שלכם עם בן/בת הזוג שלכם. אתם תתפלאו לגלות שהוא רואה אתכם אחרת ממה שאתם רואים את עצמכם. רב הסיכויים שתגלו שהוא מוצא יופי במשהו שאתם לא שמתם אליו לב בכלל… אם מעולם לא נתתם לו/ה לקנות לכם משהו ללבוש, כי לא סמכתם על הטעם שלו/ה, נסו לשחרר. יכול להיות שתופתעו לגלות שבמתנה שתקבלו, תראו "אני" חדש לגמרי.

 3# לגעת

תנו לעצמכם להיות מחובקים. כשאתם מחבקים מישהו אל תהיו רק הצד שמעניק, תהיו גם הצד שמקבל. חיבוק ששוקע בגוף בפנים, ממש מרפא. תנסו את זה עם הילדים. זה ממכר. אחרי מספיק חיבוקים תוכלו גם לחבק את עצמכם ולא רק בלב.

 4# להתפנק

קחו את עצמכן לפינוק, שהוא "מוצר צריכה בסיסי", אני מצטטת בלי בושה את הרב …. והפינוק הוא סדנא שמלמדת אתכן איך להתלבש ולאהוב את עצמכן בלי קשר למידת הבגד ! אני הייתי בסדנה של style-guru . כבר כתבתי עליהן בעבר, לכן לא אפרט שוב, פשוט תכנסו ללינק ותבינו על מה אני מדברת… אני אומרת לכן, זה עובד ! ומכאן אני גם שולחת בקשה לגוראיות: רביד ואילת, הנה אתגר – מה עם גברים ? מתי תעשו סדנה כזו לגברים ?

5# להתייעץ

תתייעצו עם אנשי מקצוע מנוסים כמו תזונאים, נתורופתים אבל תדעו שגם רופאי ילדים הם כתובת. למה רופאי ילדים ? כי בסופו של דבר רופאים יתמודדו עם ההשלכות של הפרעות אכילה (השמנת יתר=סכרת וכד'). בקופת חולים מאוחדת  החליטו ממש לעשות מהלך שיעלה את המודעות למה שקרוי "רפואה מונעת". כן, אכילה מאוזנת היא רפואה מונעת. מוזר לחשוב על אוכל כעל משהו אחר חוץ ממקור להנאה, נכון? אבל זה מה שקורה בעידן של מעט מאוד פעילות פיזית, הרבה שעות מול מסך ויותר מדי אוכל תעשייתי.

המהלך של מאוחדת נקרא "ביקור בריא". זה שירות שניתן חינם למבוטחי הקופה שילדיהם בגילאי שנתיים עד שש ומטרתו לעקוב אחר התפתחות הילדים. כן, זה מה שהיינו אמורים לעשות עם טיפת חלב, אם היינו יודעים שזה שירות שמגיע לנו עד כיתה א'. אני לא ידעתי מזה… אתם ידעתם ?

אז איך זה עובד ? אם את הרופאה שלנו אנחנו פוגשים רק כשאנחנו חולים, ב"ביקור בריא", מגיעים אל הרופאה בריאים, במטרה לשמור על הבריאות ביום יום. בביקור, רופאת הילדים מפנה חצי שעה לפגישה, לא רק 7 דקות בשביל לדחוף מקל לגרון ולצ'פר במדבקה. זו פגישה מעמיקה עם ההורים והילד/ה, שתאפשר להורים גם לשאול וללמוד על הרגלי תזונה מומלצים, הרגלי שינה, תקשורת ועוד.  כן, לא במקרה זה מזכיר לכם טיפולים בסגנון הוליסטי/לא מערבי/אלטרנטיבי – מחק את המיותר.

הבנות הכינו לי ארוחת עלים מאוזנת ומגוונת.

הבנות הכינו לי ארוחת עלים מאוזנת ומגוונת (אבל יש סיכוי שרעילה…)

הביקור אמור להיות "ה"מקום לשיחה על תזונה מאוזנת ובאיזה מושגים כדאי להשתמש כשמדברים על זה עם הילדים, הרופאים עוברים הכשרה מיוחדת לזה. כשהסטטיסטיקות מורות על כך שמאז שנות השמונים בעיית השמנת היתר בעולם כמעט הכפילה את עצמה*, לא יזיק לאף אחד מאיתנו להקשיב… (*נתונים מ"ארגון הבריאות הלאומי" WHO). אני רק יכולה לקוות שהרופאים שם גם יכולים להכיל הורים "אחרים", כמוני למשל, שמעדיפים להימנע ממוצרים מן החי. אחרת עבור אנשים כמוני זו תהיה עוד פגישה עם איש מקצוע שלא מודע לאפשרות של הורות קצת שונה, כלומר: עוד תסכול.

בגדול נראה כי המהלך הזה יהיה רווח נקי של הקופה, כך רופאי הילדים יוכלו לזהות בעיות התפתחותיות בפרט ובריאותיות בכלל, כבר מגיל צעיר וככל שיקדימו לגלות אותן, כך השירות הרפואי יוכל להיות קצר וממוקד יותר (הרי כולם רוצים לחסוך כסף וזמן). נכון, היה עדיף לו לכל הרופאים, בכל הקופות, כל הזמן, היה פנאי עבורנו ולעולם לא היינו מקבלים את התחושה שאנחנו רק מפריעים להם לחסל את התור. יחד עם זאת ב"ביקור בריא" יש גם רווח לא רע בכלל למבוטחים של הקופה, במקום לגגל על כל שטות או לשאול אמא אחת מהגן על  שומן טראנס, וסבתא אחרת על הפרעת קשב – יש כתובת אחת לכל הבעיות: רופא הילדים שלך שמכיר את כל המשפחה, מוסמך לתת פתרונות ויכול להפנות מיד למומחים, אם צריך. ומי יודע אולי שאר קופות החולים יקבלו גם השראה ?

הבנות על הגשר b&w
הן ההשראה שלי !

טוב, זה פוסט שעשה אותי בעיקר רעבה ! אז הנה לינק לבראוניז טבעוניות, שיהיה לכם עם מה להוריד את כל המידע הזה שהפלתי עליכם … 🙂 בתאבון !

ותנסו את זה בבית.

6 מחשבות על “ילדים+אוכל+דימוי עצמי+בריאות=שריטה?

  1. טיפ טוב.לפנק גם את עצמך כמו את הילדים . לדבר טוב ללא לשון הרע.לשון הרע בבית גם על עצמך הורג את הילדים. לנשק את הילדים בלי לבקש נשיקה בחזרה.

    אהבתי

להשאיר תגובה

